Zamri Baba

on Monday, June 8, 2015

Berita terkini Zamri Baba pelumba superbike motorsikal Malaysia kemalangan pada 7 Jun 2015. Difahamkan, Zambri Baba koma susulan terlibat dalam kemalangan pada perlumbaan pusingan dua Kejuaraan Motosikal Asia FIM (ARRC) di Litar Sentul, Indonesia. Punca kemalangan berlaku susulan Zamri Baba gagal mengawal motosikal di selekoh sebelum tergelincir di pusingan keempat lalu merempuh penghadang dan dirempuh dari belakang oleh pelumba lain. Setakat 8 Jun 2015, Zamri Baba masih berada dalam keadaan koma di Hospital Petra Permata, Indonesia.
kemalangan
Fakta Insiden Kemalangan Di FIM Asia Road Racing Championship 7 Jun 2015
  • Insiden Pertama– Melibatkan penunggang Muhammad Zamri Baba (Malaysia) berlaku dalam SuperSports 600cc Race 1. Zamri dilanggar pelumba Indonesia, Dimas Ekky Pratama selepas dia terjatuh. Beliau segera dikejarkan ke hospital, 10 minit dari litar di mana beliau kini masih di bawah pengawasan perubatan.
  • Insiden kedua– Berlaku dalam SuperSports 600cc Race 2. M. Fadly Immammuddin (Indonesia) dan Jakkrit Sawangswat (Thailand) bertembung selepas perlumbaan. Kedua-dua pelumba mengalami kecederaan kaki yang agak teruk dan juga segera dihantar ke hospital di mana mereka kini menerima rawatan.
Gambar Kemalangan Di Litar Antarabangsa Sentul 7 Jun 2015
Nota Penting: Difahamkan foto dibawah adalah pelumba M. Fadly Immammuddin (Indonesia) yang putus kaki dan bukannya Zamri Baba (Malaysia). Zamri Baba memang terlibat dalam kemalangan di Litar Antarabangsa Sentul tapi tidak putus kaki.
zamri terkini
zamri
Kenyataan Rasmi Bukan Foto Zamri Yahya Putus Kaki
kenyataan-rasmi
Gambar Zamri Baba Kemalangan Di Litar Antarabangsa Sentul 7 Jun 2015
zamri kemalangan
Gambar Zamri Baba Koma di Hospital Petra Permata, Sentul Indonesia
zambri
koma

Video Zamri Baba Kemalangan Pelumba Superbike Malaysia


      
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Cerita Terbaru All Rights Reserved